2025-03-26
2025-02-05
Z dniem 15 stycznia 2025 r. na portalu PUE/eZUS wprowadzono zmiany wynikające z przepisów o e-Doręczeniach, które dotyczą sposobu przekazywania pism klientom posiadającym profil na PUE/eZUS.
Doręczenia elektroniczne dla klientów z adresem e-Doręczeń
Dla klientów, którzy:
pisma wymagające potwierdzenia nadania lub odbioru są przesyłane na adres do doręczeń elektronicznych.
Dodatkowo pisma te są również umieszczane w skrzynce odbiorczej profilu klienta na PUE/eZUS i oznaczane jako „pismo z ZUS na e-Doręczeniach”.
Zasady dla klientów bez adresu e-Doręczeń, którzy mają pełnomocnika
Jeżeli klient nie ma adresu do doręczeń elektronicznych, ale posiada pełnomocnika do załatwiania spraw za pośrednictwem PUE/eZUS, obowiązują następujące zasady:
Zmiany w doręczaniu pism wprowadza art. 71ab ust. 1a ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 497 z późn. zm.).
Nowe funkcjonalności portalu PUE/eZUS zwiększają możliwości obsługi pism w formie elektronicznej, dostosowując proces do obowiązujących przepisów o e-Doręczeniach.
Źródło: ZUS
Przedsiębiorcom, którzy potrzebują konsultacji oraz objaśnienia niejasności związanych z zawiłymi przepisami, polecamy kontakt z doradcą podatkowym.
Doradcę podatkowego w swoim regionie wraz z informacją na temat usług, które oferuje, można znaleźć dzięki wyszukiwarce serwisu Podatki Bez Ryzyka.
Oficjalna lista doradców podatkowych jest też dostępna poprzez wyszukiwarkę Krajowej Izby Doradców Podatkowych - gdzie znajdują się informacje dotyczące: numeru wpisu doradcy (który poświadcza jego uprawnienia) oraz danych kontaktowych.
Szkolenia