2024-10-31
2024-07-12
Wiceminister cyfryzacji, dr Dariusz Standerski poinformował na konferencji prasowej o przesunięciu startu obowiązkowych e-doręczeń na 1 stycznia 2025 r. Doradcy podatkowi zyskali więc dodatkowe 3 miesiące na przygotowanie się i wdrożenie sytemu.
e-Doręczenia czyli, inaczej mówiąc, cyfrowy list polecony to niezwykle ważna zmiana w świadczeniu usług profesjonalnych i kontaktach z administracją i sądami. Po dołączeniu do systemu zarówno pełnomocników: doradców podatkowych, adwokatów czy radców prawnych oraz organów administracji rządowej i samorządowej oraz sądów – w praktyce zniknie papierowa korespondencja w sprawach urzędowych i sądowych. Elektroniczna wiadomość wysłana przez pełnomocnika do sądu przez e-doręczenia będzie miała taki sam status jak dziś list polecony.
Obowiązkowe dołączenie do systemu wybranych zawodów zaufania publicznego, samorządów oraz organów administracji miało nastąpić 1 października 2024 r. Ale dziś Ministerstwo Cyfryzacji poinformowało o przesunięciu tego obowiązku o 3 miesiące.
- Po konsultacjach, szczególnie z samorządowcami, które odbyły się tydzień temu, postanowiliśmy przesunąć termin wdrożenia e-Doręczeń do 1 stycznia 2025 r., aby każdy mógł się przygotować. Wprowadzimy także okres przejściowy dla podmiotów publicznych. Każdy musi być bowiem odpowiednio przygotowany - poinformował wiceminister cyfryzacji Dariusz Standerski.
Dodatkowy czas zostanie wykorzystany także na dokończenie zmian legislacyjnych niezbędnych do startu systemu.
2024-10-31
2024-10-30
2024-10-29
Szkolenia